fredag 27 augusti 2010

Ett liv utan död

En önskan om ett växande liv inom mig. Så stor att ord saknas. En växande mage. Ett liv som får den möjligheten storebror aldrig fick. Lyckliga ultraljud. Inget utan hjärtaktivitet. Inget innefattande död. Bara liv. Ett lyckligt liv.

En lillebror eller lillasyster. Ingen skulle bli gladare än storasyster. Hon längtar så. Vi längtar så. En längtan efter något att fylla tomrummet i min mage med. Fysiskt. Men ingen kommer kunna ta Williams plats i vår familj. William kommer aldrig tillbaka. Men ett syskon till skulle vara en ovärderlig gåva. Det är ingen hemlighet. Inget att skämmas över. William betyder inte mindre för det.

En dikt från mig,

En längtan, ett hopp, en önskan
Om liv utan död
Nyfikna ögon, en kropp så varm
En välsignelse i vårt liv

Ett efterlängtat skrik
Liv utan död i min famn
Du vackra lilla barn, du fina lilla människa
Så efterlängtad, så älskad redan innan du fanns

En nyfödd själ i min famn
Det största av allt
En kärlek, en känsla så stark
En del av mig, en del av dig

Ett liv fyllt av glädje och sorg
En liten hand famlandes i mörkret
Mamma och pappa finns alltid där
Fångar dig, tar din hand och leder dig in i ljuset

Lilla barn, så älskad du är
Efterlängtad, alltid älskad
Felicias och Williams syskon
Vårt älskade lilla barn

Vår önskan och längtan är så stor. Framtiden är din. Vår. All kärlek och omsorg ska du få. Precis som din syster. Precis som din bror. Min älskade familj.

2 kommentarer:

lilla angelyne sa...

Vilka oerhört vackra ord!

Jag önskar så innerligt att önskan snart blir sanning.

Stor kram

Alexandra sa...

Tack snälla du! Det önskar vi med.. Varma kramar